نسخه پزشک طبیعت برای بداخلاق های بی حوصله
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
نسخه پزشک طبیعت برای بداخلاق های بی حوصله
تاریخ : دو شنبه 30 دی 1392
نویسنده : RmZiRn

شبکه ایران / حالات و وضعیت خلقی و روانی جزءحساس ترین ویژگی های انسان است این حالات دائما در معرض تغییر بوده و اغلب به دلایل ناشناخته و مرموزی در طول زمان بروز می کنند.'دیوید زینکزنکو'متخصص تغذیه و نویسنده کتاب عادت های رژیم غذایی زنان می گوید:یکی از ترفندهای مبارزه با خلق و خوی بد استفاده از مواد غذایی است

این استاد دانشگاه این غذاها ی خوشمزه را پزشک طبیعت می نامد .دستورالعمل های زیر خلق و خو را تقویت می کنند و به غذاهای "مود"یاخلق و خو معروف هستند.
مواد غذایی برای افراد با خلق گرفته
هنگامی که افراد گریه می کنند زمان زیادی طول می کشد تا خنده روی لبان شان بنشیند در چنین مواقعی زینکزنکو توصیه می کند یک بشقاب سفالی حاوی مقداری غذاهای کم چربی ،کم پروتئین و کربوهیدرات بالا پیشنهاد خوبی برای افرد با خلق گرفته است.
دلیل تشویق برای خوردن غذاهایی با کربوهیدارت بالا به این خاطر است که غذاهای پرکربوهیدارت توسط پروتئین یا چربی گرفتار نمی شوند.آمینواسید تریپتوفان مانند نرم افزار عمل کرده و جلوه های ویژه گرافیکی به مغز می بخشد این آمینو اسید پیش ساز سروتونین بوده و سروتونین باعث افزایش خلق و خو شده و هوس خوردن غذاهای چرب و پروتئین دار را محدود می کند.
پاپ کورن ،بلغور جودوسر با مقداری شیر و عسل ،نان سبوس دار با برش موز و شهد عسل خوردنی هایی هستند که برای افراد با خلقیات گرفته و ابری پیشنهاد می شود.
غذاهایی برای اوقات افسردگی
سخت گیری بیش از اندازه طاقت فرسا است و منجربه ایجاد حالت درماندگی و افسردگی در افراد می شود.افسردگی با امگا 3 به مقدار قابل توجهی بهبود می یابد.ماهی هایی مانند سالمون و ماهی آزاد و میگو سرشار از امگا 3 هستند. همچنین ماهی قزل آلا و تخم مرغ افسردگی را از انسان دور می کند.
نوشیدنی مخصوص اوقات کسل کننده
زینکزنکر می گوید:فرصت نوشیدن یک فنجان قهوه را در اوقاتی که کسل هستید ، از دست ندهید .در عرض نیم ساعت پس از نوشیدن قهوه سیستم عصبی برانگیخته شده و منجربه احساس هوشیاری و قدرت تمرکز بهتر در افراد کسل می شود.با این حال نباید به نوشیدن کافئین عادت کرد.متخصصان تغذیه توصیه می کنند بیش از سه فنجان قهوه در طول روز نوشیده نشود.نوشیدن قهوه اسپرسو در اوقات کسل کننده پیشنهاد فوق العاده ای است.
مواد غذای برای افراد با خلق و خوی تحریک پذیر
افراد زمانی که خسته و خواب آلود هستند بدون هیچ قید و شرطی تحریک پذیر می شوند و نمی توان این مسئله را در زمان خستگی انکار کرد.خواب آلودگی در طول روز با کیفیت خواب شب ارتباط مستقیم دارد .همانطور که یک شام سنگین کیفیت خواب را پایین می آورد اما خوردن شام زیر 500کالری و مواد غذایی حاوی مواد معدنی و مس منجربه تجربه یک خواب راحت در طول شب خواهد شد.مرغ ،موز و آووکادو جزءغذاهای غنی از مس هستند.برای مهار تحریک پذیری در طول روز خواب با کیفیت در طول شب ضروری است .سینه مرغ و پودینگ موز مواد غذایی غنی از مس بوده و به داشتن یک خواب راحت کمک می کند.
مواد غذایی برای افراد بسیار خسته
انجام فعالیت های عادی روزانه گاهی بسیار خسته کننده به نظر می رسد .این مسئله ربطی به میزان خواب شبانه ندارد با این حال متخصصان تغذیه می گویند: اگر این وضعیت تداوم داشته باشد نشان دهنده فقر آهن و کم خونی است.
کم خونی شایع ترین کمبود تغذیه ای در جهان است این بیماری بویژه در میان زنان سنین باروری شایع است در واقع  جذب نشدن آهن در رژیم غذایی منجربه به کمبود آهن در بدن می شود.لوبیا ،دانه ها و سبزیجات کمبود آهن را تامین می کند علاوه بر آهن پروتیئن حیوانی بهتر جذب خون می شود گوشت گاو بدون چربی ،مرغ یا بوقلمون و ماهی سرشار از آهن است .



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409